menu
Discover 2025
MM

Verduurzaming van het Vlaardingse bedrijfsleven in de spotlights

 
Soms merken we direct: deze opdracht is onze bureaus op het lijf geschreven. Bijvoorbeeld wanneer duurzaamheid en onze stad Vlaardingen samenkomen. Het was daarom erg mooi dat wij voor de gemeente Vlaardingen en de lokale vereniging IKV Ondernemend Vlaardingen het platform Duurzaam Vlaardingen mochten opzetten. 
 
Al jaren zijn The MindOffice en Stijlmeesters de trouwe communicatiepartners van IKV. In de vorige Discover schreven we nog over de nieuwe website en huisstijl die The MindOffice voor de organisatie ontwikkelde. Stijlmeesters verzorgt de nieuwsberichten, verslagen, rubrieken en andere content die op deze website verschijnen. Het was dus niet gek dat IKV en de gemeente ook met het project Duurzaam Vlaardingen bij ons terecht kwamen.
Image

Platform voor verduurzaming

Duurzaam Vlaardingen is een nieuw platform dat verduurzaming in de stad moet stimuleren. Ondernemers delen hier hun verhaal: wat doen zij om hun onderneming te verduurzamen en wat zijn hun ervaringen? Zo ontstaat er een kennisbank waar ondernemers voorbeelden kunnen vinden en inspiratie kunnen opdoen. Voor ons developmentteam was vooral de taak om deze kennisbank zo dynamisch mogelijk op te bouwen. Geen lange lappen tekst, maar een ‘blokkendoos’ met tekstvakken en afbeeldingen waarmee de opdrachtgever alles volledig naar wens kan inrichten. 
Image

Oude en nieuwe elementen

De huisstijl van het platform is een knipoog naar die van IKV, die The MindOffice eerder ontwikkelde. De kenmerkende oranje kleur kreeg ook hier een prominente rol, zoals in het golvende beeldmerk dat IKV ook gebruikt. Tegelijkertijd moest het zeker geen kopie worden. Daarom voegden we er nieuwe elementen aan toe, zoals de groen kleur als verwijzing naar duurzaamheid. Het logo bestaat uit een ouderwets en een modern lettertype, waarmee we ontwikkeling en vernieuwing uitdragen. In dit logo valt vooral de afwijkende letter D op. Enerzijds beeldt deze verbinding uit en anderzijds kun je er ook de wiek van een windmolen in zien.  
Image

Persoonlijke verhalen

Terwijl The MindOffice zich richtte op de huisstijl en de website, begon Stijlmeesters alvast met de belangrijke content. Dit zijn vooral persoonlijke verhalen van ondernemers, waarin zij vertellen waarom verduurzaming voor hen belangrijk is. Soms is dat uit een persoonlijke overtuiging, om iets goeds te doen voor het milieu en de maatschappij. Maar soms is het ook uit pure noodzaak, bijvoorbeeld omdat netcongestie de groei van hun bedrijf belemmert. Naast de geschreven profielen en reportages gaan we ook met de videocamera op pad, om de beleving en ervaringen nog persoonlijker in beeld te brengen. 
 
Benieuwd naar het resultaat?  
Neem een kijkje op de website www.duurzaamvlaardingen.nl. 
  
Image