menu
Discover 2025

The MindOffice in zee met MSIG Specialty Marine

Sommige projecten vragen om deexpertise, inzet en toewijding van al onzeMindOfficers. De nieuwe websiteen brandingvan MSIGSpecialty Marinewas zo’nproject.Na een intensiefvoortraject konden we dit jaar een mooie nieuwe websiteopleveren. Ook legden we de huisstijl–inclusief een aantal wijzingen die wijaanbrachten–vast in een gloednieuw brandbook.
MM
MS Amlin is een grote, internationale verzekeraar. De organisatie bestaat uit verschillende takken die zich richten op diverse branches. De tak die zich richt op de maritieme sector veranderde in 2025 zijn naam: MS Amlin Marine werd MSIG Specialty Marine. Die naamswijziging ging samen met een nieuwe website en een update van de huisstijl. Dit was natuurlijk het moment waarop wij in beeld kwamen! 
 
Betere gebruikersbeleving 
Te beginnen met de website. Deze vroeg om een aantal grote veranderingen. Vooral op het gebied van de gebruikersbeleving. De site van een verzekeraar bevat veel juridische teksten; vaak lange lappen met stoffige tekst. De inhoud kunnen we niet veranderen, maar door aantrekkelijke vormgeving met headers en bullets konden we deze pagina’s wel overzichtelijker maken. Een ander voorbeeld was de pagina met contactpersonen. Dit was voorheen een lange lijst, maar wij hebben deze gegroepeerd om rust en overzicht te creëren. Het zijn allemaal kleine voorbeelden, maar samen zorgen ze voor een visueel aantrekkelijk en prettig leesbare website.  
Image
Wensen en richtlijnen van de klant 
Werken voor een grote, internationale organisatie als MS Amlin, betekent soms een iets andere werkwijze dan we gewend zijn. Zo bleef de hosting van de website in handen van MS Amlin zelf en moesten we voldoen aan hun IT-richtlijnen. Dit vroeg veel flexibiliteit van ons, waarbij we vooral veel moesten schakelen met hun IT-afdeling. Gelukkig is het gezamenlijk gelukt om alles volgens de wensen en richtlijnen van het bedrijf te realiseren. Naast de website ontwikkelden we ook verschillende tools die MS Amlin helpen bij hun bedrijfsvoering. Zo beschikken ze over een magazineplatform, een webinarplatform en een tool om templates mee te ontwerpen, allemaal volledig op maat gemaakt. 
 
Marine- en verzekeringswereld samenbrengen 
De huisstijl van MS Amlin stond al, maar voor MSIG Specialty Marine werden we wel gevraagd hierin enkele kleine wijzigingen aan te brengen. Een voorbeeld is de diamantvorm die onder andere voorkomt in het logo van het bedrijf. Deze maakte al deel uit van de huisstijl, maar wij zagen kansen om deze nadrukkelijker in te zetten. We voegden hier een bewegend effect aan toe met een dubbele betekenis. Enerzijds lijkt dit op het omslaan van papier, anderzijds herken je er een golfbeweging in. Hier komen de marine- en verzekeringswereld dus samen. De golven laten we daarom overigens vaker terugkomen. Tot slot legden we de bestaande huisstijl vast in een gloednieuw brandbook. Zo ligt er een vaste basis die de continuïteit binnen MS Amlin de komende jaren bewaakt!
Image