MS Amlin is een grote, internationale verzekeraar. De organisatie bestaat uit verschillende takken die zich richten op diverse branches. De tak die zich richt op de maritieme sector veranderde in 2025 zijn naam: MS Amlin Marine werd MSIG Specialty Marine. Die naamswijziging ging samen met een nieuwe website en een update van de huisstijl. Dit was natuurlijk het moment waarop wij in beeld kwamen!
Betere gebruikersbeleving
Te beginnen met de website. Deze vroeg om een aantal grote veranderingen. Vooral op het gebied van de gebruikersbeleving. De site van een verzekeraar bevat veel juridische teksten; vaak lange lappen met stoffige tekst. De inhoud kunnen we niet veranderen, maar door aantrekkelijke vormgeving met headers en bullets konden we deze pagina’s wel overzichtelijker maken. Een ander voorbeeld was de pagina met contactpersonen. Dit was voorheen een lange lijst, maar wij hebben deze gegroepeerd om rust en overzicht te creëren. Het zijn allemaal kleine voorbeelden, maar samen zorgen ze voor een visueel aantrekkelijk en prettig leesbare website.
Betere gebruikersbeleving
Te beginnen met de website. Deze vroeg om een aantal grote veranderingen. Vooral op het gebied van de gebruikersbeleving. De site van een verzekeraar bevat veel juridische teksten; vaak lange lappen met stoffige tekst. De inhoud kunnen we niet veranderen, maar door aantrekkelijke vormgeving met headers en bullets konden we deze pagina’s wel overzichtelijker maken. Een ander voorbeeld was de pagina met contactpersonen. Dit was voorheen een lange lijst, maar wij hebben deze gegroepeerd om rust en overzicht te creëren. Het zijn allemaal kleine voorbeelden, maar samen zorgen ze voor een visueel aantrekkelijk en prettig leesbare website.